FANDOM

A Neovíziós Dalfesztivál egy évente megrendezett verseny kezdetben az eschungary.hu fórumozói, ma már bármilyen, magyarul folyékonyan beszélő személy között. Lényege: Minden résztvevő benevez meghatározott számú országot és dalt, melyek az Eurovíziós Dalfesztiválon szerepeltek, majd szavaznak a többi résztvevő által benevezett dalokra, hogy megtalálják a legnépszerűbb dalt. Ebben a cikkben a verseny szabályai olvashatók.

A versenyszabályok Szerkesztés

I. A résztvevők Szerkesztés

  • I/1. A részvétel feltétele, hogy az adott személy folyékonyan beszéljen magyar nyelven, emellett előnynek számít, ha ismeri, és követi az Eurovíziós Dalfesztivált vagy bármely más, országok közötti versenyt, vagy részt vett már korábban más internetes dalversenyen.

II. Az országok, területek Szerkesztés

  • II/1. Azon országok listája, melyek indíthatók a versenyen, megtalálható ezen az oldalon.
  • II/2. Egy országot csak egy előadó és egy dal képviselhet egy évben.

III. Az előadók Szerkesztés

  • III/1. Az indított előadók csak azokat az országokat képviselhetik, amelyeket az Eurovíziós Dalfesztiválon is képviselték.
    • III/1/a. Az Eurovíziós Dalfesztiválon négy olyan ország is részt vett, amelyek már nem léteznek. Az általuk indított dalokra vonatkozó speciális szabályok itt találhatóak.
  • III/2. Egy előadó csak egy országot, területet képviselhet egy évben.

IV. A dalok Szerkesztés

  • IV/1. Minden olyan dal indítható, amely:
    • IV/1/a. Eurovíziós Dalfesztiválon elhangzott.
      • IV/1/a/1. A nemzeti döntőkben elhangzott dalok nem indíthatók!
  • IV/2. Egy dal csak egyszer indítható a versenyen.

V. A szavazás Szerkesztés

  • V/1. A szavazási rendszer kis változással megegyezik az Eurovíziós Dalfesztiválon, Junior Eurovíziós Dalfesztiválon és a már megszűnt Eurovíziós Táncversenyen alkalmazott szavazási rendszerrel:
    • V/1/a. az elődöntőkben minden játékos a tíz kedvenc dalára szavaz, melyek 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 és 12 pontot kapnak;
    • V/1/b. a döntőben minden játékos a tizennégy kedvenc dalára szavaz, melyek 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 17, 20, 25 és 30 pontot kapnak.
  • V/2. A versenyen minden, az adott évben részt vevő játékos köteles szavazni az érintett elődöntőiben és a döntőben egyaránt, a határidő lejárta előtt. Abban az elődöntőben, amelyikben az adott játékos nem vesz részt, nem kötelező, de erősen ajánlott szavaznia.
    • V/2/a. Ha egy elődöntős nem szavaz a megadott határidőig az érintett elődöntőkben, a dalai, eredménytől függetlenül, kiesnek. Ekkor a legjobb helyen álló kieső ország jut tovább automatikusan az adott dal helyett, továbbá a szavazást elmulasztó játékos a következő évben nem vehet részt a versenyen.
    • V/2/b. Az automatikusan a döntőben szereplő játékosoknak nem kötelező, de erősen ajánlott az elődöntőkben való szavazás.
    • V/2/c. Ha egy döntős nem szavaz a megadott határidőig a döntőben, a döntőben szereplő dalának / dalainak végső pontszáma nullázódik. Emellett a szavazást elmulasztó játékos a következő évben nem vehet részt a versenyen.
    • V/2/d. Ha egy elődöntőben kiesett játékos nem szavaz a megadott határidőig a döntőben, a következő évre vonatkozó részvételi jogáról a többi játékos dönt.
  • V/3. A résztvevőkön kívül szavazhatnak külsősök és külföldiek is.
  • V/4. A szavazatok elküldése az adott évi rendező játékosnak egy e-mailhez csatolt Excel-fájlban elkészített szavazólapon vagy egy közvetlenül e-mailben vagy Facebook-üzenetben írt listával történik.
  • V/5. A részletes eredményeket a verseny után nem sokkal nyilvánosságra kell hozni.

VI. A verseny formátuma Szerkesztés

  • VI/1. A verseny minden év őszén kerül megrendezésre, több héten keresztül.
  • VI/2. A versenyen részt venni kívánóknak a dalbeküldés előre meghatározott záró időpontjáig jelezniük kell a részvételi szándékukat az országválasztást felügyelő játékosnál (Dani), később már nem lehet jelentkezni. A részvételi szándék jelzése a dalbeküldés előtt és a dalbeküldés során egyaránt történhet.
  • VI/3. A dalbeküldés kezdő és záró időpontja közötti időszakban kell kiválasztani az indulókat (országok, előadók, dalok, a cikkekbe kerülő videók linkjei), és ezeket egy e-mailben – a dalbeküldés kezdetén (nagyjából az első fél órában) kizárólag e-mailben – vagy Facebook-üzenetben az országválasztást felügyelő játékosnak (Dani) el kell küldeni. Az országválasztást felügyelő játékos feladata ezt követően a szabályosság ellenőrzése.
  • VI/4. Minden érdeklődőnek joga van a debütálásra, a visszatérésre és a visszalépésre az előre megadott határidőig.
  • VI/5. Ha egy előadó vagy dal nem felel meg a szabályoknak, akkor az országválasztást felügyelő játékosnak figyelmeztetnie kell a küldő játékost a szabálytalanságról, ezt követően pedig a küldő játékos köteles új, a szabályoknak megfelelő indulót benevezni az előre meghatározott határidőn belül.
  • VI/6. A verseny két elődöntőből és egy döntőből áll.
  • VI/7. Az adott évi verseny győztes játékosa megkapja a következő évi verseny rendezésének jogát. Ha nem él vele, akkor egy másik résztvevő lesz a rendező.
    • VI/7/a. A győztes játékos emellett két, a következő évre vonatkozó jutalom közül választhat:
      • VI/7/a/1. A játékos minden dala a következő évben automatikusan a döntőbe kerül, de ebben az esetben a rajtszámokat sorsolással kapják a dalok.
      • VI/7/a/2. A játékos minden dala a következő évben részt vesz az elődöntőkben, de ebben az esetben a rajtszámokat maga a játékos választhatja ki a dalainak.
  • VI/8. A versenynek van egy külön Facebook-csoportja is, ahol minden, a versennyel kapcsolatos esemény zajlik.
  • VI/9. Az évenkénti versenyekről cikkek készülnek az EarthVision-wikin.
  • VI/10. Az elődöntőkről és a döntőről, a továbbjutókról és a döntőbeli szavazásról videók készülhetnek, melyek egy videómegosztó oldalra kerülnek fel. Emellett a YouTube-on készülhetnek lejátszási listák is az elődöntők és a döntő dalaiból.

Módosítási javaslatok Szerkesztés